Marketing internetowy – pierwsze kroki

Jak doskonale wiemy Internet otwiera przed nami wiele opcji w temacie promocji. Jest to truizm, ale w analizowanym temacie pasuje jak ulał. Marketing internetowy to obecnie rzecz niezbędna dla tych, którzy pragną wypromować swoją firmę on-line. W poniższym wpisie omówimy czym jest marketing w internecie i jak jego zastosowanie wpłynie na naszą firmę.

Żeby wgłębić się w dyscyplinę powiązaną z marketingiem w sieci, powtórzmy sobie od razu jak działa sam marketing. Ogrom czytelników stawia to na jednej półce z promowaniem poszczególnego produktu, ale dokładniej rzecz ujmując, jest to pojęcie znacznie szersze. Proces marketingowy jest to wielopłaszczyznowa strategia, która ma nieść za sobą zyski w postaci dotarcia z nasza ofertą do maksymalnie dużej grupy Nabywców. Aby wcielić plany w życie, powinniśmy zatroszczyć się o wiele elementów, do których należą należyta komunikacja z rynkiem, odpowiednie narzędzia do promocji, wskazanie grupy docelowej oraz ustalenie budżetu. W przeciągu wdrażania procesu, nieodzowna jest regularna analiza postępów na rynku i otwarcie na potrzeby Odbiorców.

Marketing internetowy – od czego zacząć?

Rozwój technologii spowodował, że powstała charakterystyczna forma marketingu – marketing internetowy, nazywany także e-marketingiem. Dlaczego jest tak fundamentalny? Inwestorzy i właściciele korporacji wchodzą z działalnością do internetu, aby skorzystać z dobrodziejstw sieci i przygarnąć nowych Odbiorców. E-marketing to połączenie wszystkich czynności, które kojarzymy z normalnej odmiany marketingu, ale do ich urzeczywistnienia użyjemy internetu. Jeżeli nasze procedury będą właściwe, to w takiej sytuacji miejsce naszej korporacji w sieci znacznie się poprawi, a nasz podstawowy cel – promocja oraz tworzenie świadomości marki, połączone z jej korzystnym odbiorem zostanie osiągnięty. Najważniejszym narzędziem, z którego będziemy korzystać w e-marketingu jest strona www naszej spółki. Wśród podstawowych różnic między marketingiem offline, a e-marketingiem wyróżniamy z pewnością rolę Klienta. Nie będzie ona w tym przypadku bierna, przeciwnie, ma on możliwość prowadzenia ciągłego dialogu, poprzez m.in. przekazywanie poglądów na temat naszych operacji oraz wywieranie wpływu na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do najczęściej spotykanych operacji, z którymi zmierzymy się przy kwestii marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron internetowych
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– kampanie w mediach społecznościowych
– blogi
– e-mail marketing

Omawialiśmy już dość wyczerpująco pozycjonowanie stron www, zaś poniżej skoncentrujemy się na dwóch rodzajach marketingu w internecie – content marketingu i influencer marketingu, które mogą nam dać wiele profitów.

Content marketing – przede wszystkim jakość

Ta dyscyplina marketingu on-line będzie wyjątkowo skuteczna, jeśli naszym celem ma być znalezienie kolejnych Kontrahentów, lecz po pierwsze –  zbudowanie z nimi długookresowych i bazujących na oddaniu relacji. Pytanie – jak możemy to osiągnąć?

Content marketing korzysta przede wszystkim na rozpowszechnianiu w sieci internetowej treści o możliwie jak najlepszej jakości. Nie chodzi tutaj przede wszystkim o jednostronny komunikat reklamowy, ale o wywołanie poruszenia u Nabywcy, który zdecyduje się pozostać z naszą korporacją na zawsze. Jak zapewne wiecie wiele zależy w tym momencie od naszej grupy docelowej. Myśl przewodnia powinna być dopasowana do jej hobby, obyczajów i co ponadto istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing możemy „podać” w różnorodnych formach, np.:

– artykuły tematyczne,
– filmiki,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma oczywiście znaczenie, lecz zdecydowanie większą wagę musimy przywiązywać do poziomu upublicznianych przez nas treści. Jeśli Google uzna je za wartościowe, to wtedy to perspektywy naszej firmy na bycie lepiej widocznym w rezultatach wyszukiwania. Dbajmy o to, żeby teksty były autorskie i oryginalne. Jak z części tekstu o content marketingu – najważniejsza będzie wartość merytoryczna.

Influencer marketing – czyli co?

Ta dziedzina marketingu internetowego staje się ostatnio wyjątkowo popularna. Czemu tak się dzieje? Influencer – czyli osoba, która jest ekspertem w promowanej dziedzinie, tudzież jest popularna ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub popularnego profilu w Social Media, potrafi znacząco rzutować na potencjalnych Konsumentów. Jeśli chcemy wybrać odpowiedniego influencera należy się kierować specjalizacją, w jakiej się obracamy. Gdy chcemy reklamować sklep z ciuchami, wtedy świetnym wyjściem wydaje się angaż influencera, który redaguje bloga na temat mody.

W znalezieniu przydatnego influencera mogą pomóc nam liczne fora, grupy dyskusyjne na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Należy pamiętać o tym, żeby przed wynajęciem influencera do promowania Twojej firmy, jasno wyznaczyć cele i zastanowi się jaki budżet możesz na przeznaczyć na influencera. Angaż influencera powinno być składnikiem większej strategii, która da nam nowe możliwości w temacie pozyskiwania Konsumentów.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak już zdążyliśmy się przekonać, marketing internetowy to temat rzeka. Moc możliwości, ale oprócz tego sporo pracy do zrealizowania, jeśli nasze działania ma przynieść określony rezultat. Nasze działania powinny być precyzyjnie zaplanowane, a później bezustannie musimy reagować na zmiany w modzie.

Marketing w Internecie i nie tylko – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Strona używa cookies
Ok