Jak otworzyć sklep internetowy – krótka analiza

Ostatnie lata to ciągły postęp modelu konsumpcjonizmu. Wszyscy chłoną towary, nieprzerwanie rozglądają się za czymś nowym i łakną mieć więcej i więcej. Nic nie jest argumentów na to, że ten trend się szybko odwróci. Kupowanie wytwornych towarów to również, ale na pierwszym miejscu są też kosmetyki, pokarm – po prostu to, co jest nam potrzebne do egzystencji. Sporo ludzi sprowadza swoje życie do ciągłego zabiegania i w wyniku tego, nie możemy poświęcić wiele czasu na chodzenie po galeriach. Receptą może być sklep internetowy – który może przynieść okazałe dochody.

Sklep internetowy – czemu się opłaca i jak go stworzyć?

Sami znamy pewnie wiele takich jednostek, nie mających chwili wytchnienia. Nabywają produkty hurtowo w markecie co 14 dni, aby oszczędzić sobie wiecznego chodzenia po nieodzowne towary. W dzisiejszych dniach przykładowe sieci idą jeszcze naprzód i świadczą takim osobom przywiezienie towarów pod drzwi.

Powyższa kwestia tyczy się szczególnie ludzi zajętych, siedzących latami w miejscu zatrudnienia. Nie wyglądają na zachwyconych, kiedy muszą zrobić chociażby świąteczne zakupy. To właśnie oni chętnie sięgają wówczas po sklep internetowy i hurtowo nabywają souveniry dla rodziny i przyjaciół. Co za tym idzie – właśnie oni stają się naszą grupą docelową, i co widać w analizie – dosyć sporą.

Wiemy zatem jaki najważniejszy cel utworzenia sklepu internetowego, obecnie powinniśmy namyślić się jak nasz sklep ma wyglądać. Nie możemy rzucać się na zbyt głęboką wodę. Jeżeli sklep internetowy ma nam przynieść duże profity, wówczas rozpoczynamy od tzw. analizy SWOT. Ocena silnych i gorszych stron, szans i pułapek to absolutna podstawa. Obejmuje to kwestię tak Waszego sklepu internetowego, jak również rywalizujących podmiotów. Powinniśmy dowiedzieć się jakie parametry produkują, gdzie możemy uzyskać nad nimi przewagę.

Następnym etapem jest zdefiniowanie grupy docelowej. Będzie to sprawa bardzo indywidualna. Powołany przez Ciebie sklep internetowy możemy skierować do Odbiorcy wszechstronnego, który znajdzie coś dla siebie wśród dużej ilości dziedzin produktów, ale również dla przykładu zwabiać do sklepu po pierwsze Panie, z powodu licznej oferty kosmetyków. Wszystko będzie zależeć od tego, jaki plan biznesowy przygotujecie. Rzetelnie zbadajcie, czy dotarcie do Klientów z całej Polski lub za granicę jest możliwe z dostępnym budżetem. Może tak się zdarzyć, iż trzeba będzie zawęzić działalność do jednego miasta lub województwa.

Pamiętajcie, że otwarcie sklepu internetowego wiąże się bezpośrednio z działalnością gospodarczą. Opcje w tym przypadku są dwie:

  • Jeżeli otwierasz nową firmę, bezwzględnie winniśmy zewidencjonować działalność gospodarczą – przygotować wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym lub do Ewidencji Działalności Gospodarczej, uzyskać REGON w Urzędzie Statystycznym, przypilnować formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Jeżeli Twoja firma już działa, musisz w zasadzie tylko zmienić dane w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), dodając tamże zapis o handlu w Internecie.

Kolejna istotna kwestia związana jest z produktami. Kiedy już zdecydujemy się czy zaoferujemy coś specjalistycznego, z mniej popularnej branży, czy też towary powszechne, wyrabiane na szeroką skalę, skupiamy się na starannym wyselekcjonowaniu dostawcy. Rzetelność, terminowość i zaufanie, to musi być lista walorów, na jaką trzeba zwrócić uwagę. Rzecz jasna czynnikiem kluczowym jest również przełożenie jakości na koszta. Wcale nie musi być tak, że oszczędzając zyskamy, a płacąc więcej z pewnością odniesiemy sukces. Załatwiłeś dystrybutora? W kolejnym kroku należy dopracować opisy produktów. Pytanie, dlaczego to jest takie istotne

Wchodzimy teraz w dziedzinę promowania. Opisy od producentów to stanowczo zbyt mało. Jeżeli pragniemy jak najszybciej czerpać profity z inwestycji, to w takiej sytuacji powinniśmy postawić na zredagowanie oryginalnych opisów – przystępne dla Kontrahentów, lecz oprócz tego – uregulowane pod SEO, żeby dobrze nam znana wyszukiwarka Google wystawiła nam wysoką ocenę jakości. Jeśli powielimy treść z innej strony – wyszukiwarka zakwalifikuje nas negatywnie i nie zagwarantujemy sobie wysokiej lokaty w rezultatach wyszukiwania. Opcje mamy dwie – albo redagujemy takie opisy samodzielnie lub też, co zalecamy, zatrudniamy do tego eksperta od SEO.

Gdy już przypilnowaliśmy powyższego – czas na udostępnienie konkretnych systemów płatności. Do popularnych możemy zaliczyć:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Niewątpliwie musimy również zapewnić Odbiorcom możliwość płatności za pobraniem i z góry. Kluczową sprawą jest to, aby serwis płatności był odpowiednio zabezpieczony– np. przy pomocy szyfrowania SSL. Bezpieczeństwo transakcji z pewnością wpłynie pozytywnie na zaufanie Odbiorców.

Sklep internetowy – kwestie techniczne

Zamysł jest, znacie już swoją konkurencję, mamy naszkicowany plan działania i odpowiednio spreparowane pod sprzedaż towary? Czas na krótkie omówienie kwestii technicznych.

Kwestia oprogramowania może zdecydować o naszym sukcesie lub braku takowego. Jeśli chcecie mieć pewność, że wybierzecie właściwe – zapytajcie biegłego w tej dziedzinie. W niektórych przypadkach wystarczy choćby bezpłatny software, ale gdy realizujemy bardzo ambitny projekt możemy potrzebować full serwisu lub indywidualnego oprogramowania.

Domena czasem jest dostarczona w parze z oprogramowaniem, ale też nie zawsze. Jeżeli tak nie jest – wtenczas będzie trzeba takową zakupić. Powinna być prosta, rzucająca się w oczy i łatwa do zapamiętania przez Klienta, aby mógł ją bez kłopotu przywołać w rozmowie z przyjacielem .

W dziedzinie hostingu najważniejszy będzie rozmiar serwera i dane dotyczące transferu – naszym zadaniem będzie dostosowanie hostingu do potrzeb naszego sklepu. Nie polecamy używania darmowych hostingów – niosą za sobą one nam multum ograniczeń, hamujących rozwój naszego projektu.

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/

Strona używa cookies
Ok