Pozycjonowanie lokalne w Google

Od dłuższego czasu przekonujemy się, iż bez właściwego wypromowania witryny internetowej, widoki na dobre wyniki naszej firmy są dość małe. Całe szczęście, że, dzięki nowoczesnym technologiom, Google wymyśliło wielowymiarowy system, który pozwala nam na dotarcie do Klientów, ulokowanych blisko nas. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis opon, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało odnalezione przez Interesantów z pobliża, nieodzowne jest właściwe wypozycjonowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wpływa na nie sporo czynników, którymi zajmiemy się w poniższym materiale.

Pozycjonowanie lokalne – czym jest?

Tłumacząc od podstaw, pozycjonowanie lokalne to promowanie konkretnej strony w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z konkretnego grona, np. województwa, miejscowości, a niekiedy nawet wyznaczonej dzielnicy. Najczęściej jest tak, że wyszukiwarka może samodzielnie oszacować, gdzie jest najbliższe naszemu położeniu większe miasto. Możemy to bez trudu zweryfikować, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że naszym celem jest znalezienie biura nieruchomości. Jeśli osoba wyszukująca jest w tym momencie w Toruniu, to wtedy narzędzie wyszukujące wskaże nam najwłaściwiej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Badania nie kłamią – ponad 95% Klientów poszukuje w pierwszej kolejności przedsiębiorstw i usług z ich okolicy, żeby móc bezproblemowo do nich dotrzeć. Musimy uczynić co się da, żeby znaleźli właśnie naszą firmę, gdyż ponad 3/4 wyszukujących lokalnie zdecydowało się na zakup w niedalekiej przyszłości, a ponad 80% korzystających z smartfonów i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Czego najczęściej szukają? Przede wszystkim są to restauracje, sklepy i usługi. Gdy posiadasz restaurację działającą lokalnie, bezwarunkowo musisz zapytać eksperta o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Analogicznie jak w temacie tradycyjnego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym nadal szczególnie istotną rzeczą będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy systematycznie dodawać treść i zatroszczyć się o to, by treści były możliwie jak najwyższej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Powinniśmy teraz zastanowić się nad technikami, które są charakterystyczne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Stworzenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej przeanalizujemy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – dołóżmy wszelkich starań, aby wieści o naszej firmie wyświetlono w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach połączonych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących spółkę – otoczmy opieką dane, które umieszczamy w katalogach firmowych i innych stronach. Jeżeli ulegnie zmianie nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to wówczas narzędzie wyszukujące potraktuje nas jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Niezwykle istotne będzie założenie profilu naszej spółki w Google Moja Firma. Usługa ta powstała jako narzędzie do kreowania wizytówek spółek, które prowadzą działania na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej zrobić? Odpowiednie pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki spowoduje, iż wyszukujący, wpisujący lokalne słowa kluczowe prawdopodobnie trafi na naszą wizytówkę, zawierającą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo stworzenie wizytówki nie jest przesadnie powikłane, ale już pozycjonowanie wymaga rzetelności i określonej znajomości tematu.

Aby dodatkowo podnieść swoje widoki na pozyskanie lokalnych Klientów, posłużymy się usługą Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest względnie trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą odczuwalne. Jak powinna wyglądać odpowiednio sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć poprawny tytuł. Powinniśmy wejść w rolę szukającego i zastanowić się, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najłatwiej będzie zawrzeć w tytule nazwę firmy oraz rodzaj świadczonych przez nas usług. Następnie, poszerzamy wizytówkę o obowiązujące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – trzeba na bieżąco je uaktualniać. Następnie generujemy dla Twojej korporacji oryginalny kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, zwykle jako nazwa przedsiębiorstwa. Jeżeli już przejdziemy przez tamte elementy, to zostaje już tylko dobrać dobrą grafikę oraz napisać opis działalności.

Należy pamiętać – wizytówka pozwala wyszukującym wystawiać opinie naszej firmie. Ich ilość oraz jakość mają wpływ na to, na jakiej pozycji wylądujemy w wynikach wyszukiwania. Jeśli zasłużymy na większą liczbę pozytywnych opinii, to wówczas będzie miało to bezpośrednie przełożenie na znajdywanie kolejnych Odbiorców oraz kreowanie wyższości nad rywalami.

Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy środek, na pojawienie się w wynikach wyszukiwania niż normalne pozycjonowanie stron. Nie wiesz jak zacząć? Agencja reklamowa zatrudniająca ekspertów od pozycjonowania lokalnego bez wątpienia pomoże Ci postawić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.

Chcesz wiedzieć więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Strona używa cookies
Ok